Cara Buat Karipap Frozen

Tentang Cara Buat Karipap Frozen, berikut adalah beberapa langkah yang dapat Anda ikuti:

1. Siapkan bahan-bahan seperti tepung, minyak, air, garam, kentang, bawang putih, bawang merah, daging cincang dan rempah-rempah sesuai selera.
2. Kukus kentang hingga empuk dan haluskan.
3. Tumis bawang putih dan bawang merah hingga harum.
4. Masukkan daging cincang dan tumis hingga matang.
5. Tambahkan rempah-rempah sesuai selera dan aduk rata.
6. Masukkan kentang yang telah dihaluskan ke dalam tumisan daging cincang dan aduk rata.
7. Tambahkan garam secukupnya dan aduk rata.
8. Siapkan adonan tepung dengan mencampurkan tepung terigu, minyak goreng dan air secukupnya hingga adonan kalis.
9. Ambil sejumput adonan tepung dan pipihkan dengan rolling pin.
10. Letakkan isian karipap di atas adonan tepung yang telah dipipihkan tadi.
11. Lipat adonan tepung menjadi bentuk segitiga dan rapatkan pinggirannya.
12. Goreng karipap hingga kekuningan atau masukkan ke dalam freezer bag atau bekas bertutup untuk disimpan di dalam freezer.

Semoga informasi ini dapat membantu Anda!
Untuk membuat karipap frozen, terdapat beberapa cara yang boleh digunakan. Pertama sekali, anda perlu menyediakan kulit karipap yang rangup dan inti karipap yang diinginkan. Kemudian, goreng separuh masak kulit karipap dan sejukkan. Setelah itu, simpan kulit karipap dalam freezer selama 30-60 minit. Selepas itu, keluarkan kulit karipap dari freezer dan susun di dalam bekas bertutup sebelum disimpan di dalam freezer.

Anda juga boleh menyimpan karipap yang telah diklim di dalam dulang dan dimasukkan ke dalam freezer selama 30-1 jam. Selepas itu, keluarkan dari freezer dan disusun di dalam bekas bertutup sebelum disimpan di dalam freezer.

Baca Juga  Seputar Apa Itu Hernia Hiatus

Sekiranya anda ingin membuat karipap frozen untuk jualan, terdapat dua cara bagi karipap tahan lama. Pertama sekali, goreng separuh masak kulit karipap dan sejukkan. Kemudian simpan kulit karipap dalam freezer. Karipap boleh tahan sehingga 2 atau 3 bulan. Cara kedua pula ialah dengan menyusun karipap yang telah diklim di dalam dulang dan dimasukkan ke dalam freezer selama 30-1 jam. Selepas itu, keluarkan dari freezer dan disusun di dalam bekas bertutup sebelum disimpan di dalam freezer.

Saya harap ini membantu! Jika anda memerlukan maklumat lanjut atau ada soalan lain yang ingin ditanyakan, sila beritahu saya.

Simak video dari Cara Buat Karipap Frozen berikut

Temukan berbagai pertanyaan viral dan jawaban yang bagus di website kami misalnya Cara Buat Karipap Frozen. Perluas pengetahuan Anda dengan pertanyaan-pertanyaan yang populer dan jawaban yang komprehensif. Pahami lebih dalam tentang berbagai topik dan terangkat oleh pertanyaan yang menarik. Tentang Cara Buat Karipap Frozen, berikut adalah beberapa langkah yang dapat Anda ikuti: 1. Siapkan Ikut serta dalam diskusi yang bermanfaat dan komunikasi dengan sesama pengguna. Mulai perjalanan pengetahuan Anda dan pelajari jawaban untuk pertanyaan-pertanyaan Anda.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *