Apa Itu Nombor Perdana

Tentang Apa Itu Nombor Perdana, nombor perdana adalah nombor bulat yang hanya boleh dibahagikan dengan dirinya sendiri dan nombor 1. Oleh itu, nombor perdana mempunyai hanya dua pembahagi (nombor itu sendiri dan nombor 1) .

Contoh nombor perdana adalah 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23 dan seterusnya .

Nombor perdana adalah nombor asli yang lebih besar daripada 1, yang faktor pembahaginya cuma 1 dan bilangan itu sendiri. Sebagai contoh, 2 dan 3 adalah nombor perdana. 4 bukan nombor perdana kerana 4 boleh dibahagi 2. Sepuluh nombor perdana yang pertama ialah 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23 dan 29.

Saya harap ini membantu. Adakah anda mempunyai soalan lain yang ingin saya bantu?

Video lebih jelas dari Apa Itu Nombor Perdana

Diatas yaitu informasi seputar Apa Itu Nombor Perdana, yang mana hal itu tengah viral dikala ini di dunia maya maupun media lainya. sebagai penambah wawasan anda untuk lebih mengetahui seputar berjenis-jenis wawasan baru yang ada sekarang, lantas simpan domisili tautan web ini supaya kedepan nya anda dapat menemukan dengan mudah topik lain yang berkeinginan anda ketahui. Tentang Apa Itu Nombor Perdana, nombor perdana adalah nombor bulat yang hanya boleh dibahagikan hal ini yaitu info terkini yang sanggup kami hadirkan untuk anda, kami harap anda puas dengan informasi yang sudah kami sediakan. terima kasih.

Baca Juga  Berikut Pengertian Frasa Nomina

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *