Bagaimana Keadaan Penduduk Yang Terdapat Di Malaysia

Tentang keadaan penduduk di Malaysia, penduduknya terdiri dari berbagai kelompok suku dengan suku Melayu menjadi ras terbesar dan bumiputra atau suku indigenos (aborigin) di Sabah dan Sarawak sejumlah 12% keseluruhan penduduk. Jumlah penduduk Malaysia pada tahun 2022 diperkirakan mencapai 32.7 juta orang dengan pertumbuhan penduduk warganegara turun daripada 0.8 peratus kepada 0.7 peratus bagi tempoh sama.

.
Penduduk Malaysia terdiri daripada masyarakat yang berbilang kaum, agama dan keturunan. Kumpulan terbesar rakyat Malaysia terdiri daripada tiga kaum utama iaitu Melayu, Cina dan India. Jumlah penduduk Malaysia pada tahun 2022 dianggarkan sebanyak **32.7 juta** orang .

Sekiranya anda memerlukan maklumat lanjut mengenai keadaan penduduk Malaysia, sila beritahu saya dengan lebih terperinci. Saya akan cuba membantu anda dengan lebih baik..

Video terkait dengan Bagaimana Keadaan Penduduk Yang Terdapat Di Malaysia

Diatas adalah Info seputar Bagaimana Keadaan Penduduk Yang Terdapat Di Malaysia, yang mana perihal itu sedang viral waktu ini di dunia maya maupun media lainya. sebagai penambah wawasan kamu untuk lebih menyadari mengenai beraneka wawasan baru yang tersedia sekarang, segera simpan alamat link web ini supaya kedepan nya anda mampu mendapatkan dengan ringan topik lain yang idamkan kamu ketahui. Tentang keadaan penduduk di Malaysia, penduduknya terdiri dari berbagai kelompok suku dengan suku hal ini merupakan Info terakhir yang mampu kami hadirkan untuk anda, kami mau kamu puas bersama informasi yang udah kami sediakan. terima kasih

Baca Juga  Bagaimana Pengaruh Iklim Terhadap Keragaman Sosial Budaya Di Indonesia

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *