Cuti Awal Muharram Negeri Mana Yang Cuti

Tentang Cuti Awal Muharram Negeri Mana Yang Cuti, Cari pertanyaan yang sesuai dengan ketertarikan Anda seperti Cuti Awal Muharram Negeri Mana Yang Cuti. Ternyata **19 Juli 2023** adalah hari kelepasan am persekutuan di mana semua negeri akan bercuti Bangun perjalanan pengetahuan Anda dan rasakan kegembiraan belajar yang mendalam. Dengan berbagi informasi dan pengetahuan, Anda dapat membantu pemahaman orang lain. Pelajari saran dari para ahli dan tingkatkan diri Anda. Dapatkan wawasan baru dan tingkatkan pengetahuan Anda untuk hidup yang lebih kaya dan memuaskan.

Sekilas video dari Cuti Awal Muharram Negeri Mana Yang Cuti

Ternyata **19 Juli 2023** adalah hari kelepasan am persekutuan di mana semua negeri akan bercuti pada hari ini. Awal Muharram atau Maal Hijrah di Malaysia jatuh pada tanggal tersebut.

Saya akan mencoba membantu Anda dengan blog yang Anda inginkan. Berikut adalah tentang Cuti Awal Muharram Negeri Mana Yang Cuti yang saya tulis untuk Anda:

Cuti Awal Muharram Negeri Mana Yang Cuti

Awal Muharram atau Maal Hijrah adalah hari raya umat Islam yang dirayakan pada bulan pertama kalender Islam. Hari ini juga merupakan hari kelepasan am persekutuan di mana semua negeri akan bercuti pada hari ini. Berikut adalah daftar cuti umum / public holidays bagi tahun 2023:

– 19 Juli 2023 (Rabu) – Awal Muharram – Semua Negeri

Cuti Awal Muharram di seluruh negeri di Malaysia jatuh pada **19 Juli 2023**. Awal Muharram (juga dikenali sebagai Maal Hijrah) diraikan untuk meraikan permulaan Tahun Baru Islam. Muharram, berasal dari perkataan haram, bermaksud ditegah, merupakan bulan yang dianggap paling suci selain bulan Ramadan. Pada masa ini, umat Islam dilarang untuk berlawan; oleh itu, kebiasaannya bulan ini di khaskan untuk berkabung dan keamanan .

Baca Juga  Gempa Terkini 2 Menit Yang Lalu

Saya harap ini membantu.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *