Tarif Elektrik Hijau

Tentang Tarif Elektrik Hijau, program ini diperkenalkan oleh Kementerian Tenaga dan Sumber Asli (KeTSA) pada tahun 2022 sebagai satu inisiatif strategik kerajaan dalam mengurangkan jejak karbon. Program ini menawarkan bekalan elektrik bercirikan hijau dan mesra alam. Pada tahun 2023, program ini akan diteruskan pelaksanaannya dengan peningkatan tawaran kuota sehingga 6,600GWj dengan kadar tarif premium sedia ada sebanyak 3.7sen/kWj.

Namun, saya kurang yakin apakah Anda meminta informasi tentang program ini atau tentang tarif listrik hijau secara umum. Jika Anda meminta informasi tentang tarif listrik hijau secara umum, mungkin Anda dapat memberikan lebih banyak detail tentang apa yang ingin Anda ketahui? Terima kasih.
Tarif Elektrik Hijau adalah tarif yang diperkenalkan oleh Kementerian Tenaga dan Sumber Asli (KeTSA) sebagai satu inisiatif strategik kerajaan dalam menawarkan bekalan elektrik kepada pengguna yang berhasrat mengurangkan jejak karbon. Tarif ini diperkenalkan pada tahun 2022 dan diteruskan pelaksanaannya pada tahun 2023 dengan peningkatan tawaran kuota sehingga 6,600GWj dengan kadar tarif premium sedia ada sebanyak 3.7sen/kWj.

Tarif baharu Tarif Elektrik Hijau (GET) ditetapkan pada kadar **21.8 sen/kWj** berkuat kuasa 1 Ogos 2023, menyaksikan peningkatan lebih enam kali ganda berbanding kadar sedia ada.

Video lebih jelas dari Tarif Elektrik Hijau

Diatas adalah kabar seputar Tarif Elektrik Hijau, yang mana hal itu tengah viral saat ini di dunia maya maupun media lainya. sebagai penambah wawasan anda untuk lebih mengetahui perihal pelbagai wawasan baru yang ada kini, lantas simpan domisili link website ini agar kedepan nya anda dapat menemukan dengan gampang topik lain yang berkeinginan anda ketahui. Tentang Tarif Elektrik Hijau, program ini diperkenalkan oleh Kementerian Tenaga dan Sumber Asli hal ini yaitu info terbaru yang kapabel kami hadirkan untuk anda, kami harap anda puas dengan berita yang sudah kami sediakan. terima kasih.

Baca Juga  Apa Makna Istilah Hipertensi populer

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *