Shahril Hamdan

Shahril Sufian Hamdan adalah seorang politikus Malaysia yang menjabat sebagai Pengarah Ekonomi di Pejabat Perdana Menteri Malaysia sejak Oktober 2021 hingga November 2022. Selain itu, beliau juga merupakan bekas Ketua Penerangan UMNO dan Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO. Shahril lahir pada tanggal 29 Oktober 1985 dan merupakan lulusan dari University of Manchester dengan gelar sarjana dalam bidang Ekonomi dan Politik. Ia juga menyelesaikan gelar master dalam bidang Race, Ethnicity and Postcolonial Studies dari London School of Economics and Political Science.

tentang Shahril Sufian Hamdan?
Shahril Sufian Hamdan adalah seorang politikus Malaysia yang menjabat sebagai Direktur Ekonomi di Kantor Perdana Menteri Malaysia di bawah Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob dari Oktober 2021 hingga November 2022. Selain itu, ia juga merupakan mantan Ketua Penerangan UMNO dan Wakil Ketua Pemuda UMNO . Shahril lahir pada tanggal 29 Oktober 1985 dan lulus dengan gelar sarjana dalam bidang Ekonomi dan Politik dari University of Manchester pada tahun 2008 dan menyelesaikan gelar magister dalam bidang Studi Ras, Etnisitas, dan Poskolonial dari London School of Economics and Political Science . Sebelumnya, ia bekerja sebagai konsultan strategi dan manajemen di McKinsey and Company selama tiga tahun, manajer penempatan di Teach For Malaysia selama beberapa bulan, dan pejabat kebijakan untuk Khairy Jamaluddin selama dua tahun. Shahril juga bekerja di Destini Oil Services sebagai CEO perusahaan .

tentang Shahril Hamdan?

Video lebih jelas dari Shahril Hamdan

Diatas ialah info tentang Shahril Hamdan, yang mana hal itu tengah viral dikala ini di dunia maya ataupun media lainya. sebagai penambah wawasan anda untuk lebih mengenal tentang berbagai wawasan baru yang ada sekarang, lantas simpan alamat link laman ini supaya kedepan nya anda dapat menemukan dengan gampang topik lain yang ingin anda kenal. Shahril Sufian Hamdan adalah seorang politikus Malaysia yang menjabat sebagai Pengarah Ekonomi di hal ini ialah isu terbaru yang sanggup kami hadirkan untuk anda, kami harap anda puas dengan berita yang sudah kami sediakan. terima kasih.

Baca Juga  Aku Akan Sangat Susah Dipecah Tapi Jika Aku Dipecahkan Akan Semakin Baik Siapakah Aku

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *