Latif Ibrahim

Tentang Latif Ibrahim, Abdul Latif bin Ibrahim atau lebih dikenal sebagai Latif Ibrahim (23 Februari 1951 – 20 Februari 2012) merupakan penyanyi era 1970-an dan pelakon dari Malaysia. Beliau berlakon lebih 15 buah drama dan filem termasuklah Hapuslah Air Matamu, Dendang Perantau, Sumber Ilhamku dan Ragam Pemandu. Filem terakhirnya ialah 4 Madu arahan A. Razak Mohaideen yang diterbitkan pada tahun 2010. Tahun 2011, beliau berlakon teater Muzikal Kenangan Mengusik Jiwa 60-an di Istana Budaya, Kuala Lumpur .

Latif Ibrahim juga dikenal dengan lagu-lagu populer seperti Nora, Pilihlah Aku, Mengenang Dikau Kembali dan lagu joget Manis Kata Di Bibir Saja .

Semoga informasi ini membantu Anda .
Latif Ibrahim adalah seorang penyanyi dan pelakon dari Malaysia yang aktif pada era 1970-an. Beliau berlakon lebih dari 15 drama dan filem termasuklah Hapuslah Air Matamu, Dendang Perantau, Sumber Ilhamku dan Ragam Pemandu. Lagu popularnya ialah Nora, Pilihklah Aku, Mengenang Dikau Kembali dan lagu joget Manis Kata Di Bibir Saja.

Latif Ibrahim dilahirkan pada 23 Februari 1951 di Melaka, Persekutuan Tanah Melayu (kini Malaysia) dan meninggal dunia pada 20 Februari 2012 di Hospital Institut Jantung Negara, Kuala Lumpur, Malaysia. Beliau menghidap kencing manis dan paru-paru berair dan pernah menjalani pembedahan pintasan jantung pada tahun 2000. Beliau sudah tiga kali dikejarkan ke IJN akibat serangan yang sama.

Video lebih jelas dari Latif Ibrahim

Diatas merupakan kabar seputar Latif Ibrahim, yang mana hal itu tengah viral ketika ini di dunia maya maupun media lainya. sebagai penambah wawasan anda untuk lebih mengetahui perihal berjenis-jenis wawasan baru yang ada kini, seketika simpan alamat tautan website ini agar kedepan nya anda dapat menemukan dengan gampang topik lain yang berkeinginan anda kenal. Tentang Latif Ibrahim, Abdul Latif bin Ibrahim atau lebih dikenal sebagai Latif Ibrahim (23 Februari hal ini adalah informasi terupdate yang kapabel kami hadirkan untuk anda, kami harap anda puas dengan informasi yang telah kami sediakan. terima kasih.

Baca Juga  Nama Era Bumi Sekarang

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *