Sifer Kunci Simetri

Tentang Sifer Kunci Simetri, Sifer Kunci Simetri adalah jenis sifer klasik yang menggunakan kunci yang sama untuk penyulitan dan nyahsulit. Kunci rahsia yang baharu boleh dijana oleh penghantar dan penerima. Sifer Kunci Tidak Simetri adalah sifer moden yang kompleks dan melibatkan pengiraan matematik seperti kunci awam dan kunci persendirian. Kunci awam digunakan oleh sesiapa sahaja untuk penyulitan, sementara kunci persendirian disimpan rahsia oleh penerima sahaja .

Sifer adalah proses penyulitan yang menjaga kerahsiaan dan keselamatan data dengan menukarkan maklumat atau data daripada yang boleh difahami kepada maklumat yang tidak boleh difahami oleh pihak ketiga. Terdapat dua jenis sifer iaitu Sifer Kunci Simetri dan Sifer Kunci Tidak Simetri.

Sifer Kunci Simetri adalah salah satu jenis sifer klasik yang menggunakan kunci yang sama untuk melakukan penyulitan dan nyahsulit. Kunci yang digunakan boleh dalam bentuk nombor, huruf, perkataan atau simbol. Maklumat kunci mesti disimpan secara rahsia dan penghantar serta penerima boleh menjana kunci rahsia yang baharu .

Sifer Kunci Tidak Simetri adalah sifer moden yang kompleks dan melibatkan pengiraan matematik seperti kunci awam dan kunci persendirian. Kunci awam boleh digunakan oleh sesiapa sahaja untuk penyulitan manakala kunci persendirian disimpan secara rahsia oleh penerima sahaja .

Video lebih jelas dari Sifer Kunci Simetri

Diatas yakni info tentang Sifer Kunci Simetri, yang mana hal itu tengah viral dikala ini di dunia maya ataupun media lainya. sebagai penambah wawasan anda untuk lebih mengenal perihal beragam wawasan baru yang ada kini, langsung simpan domisili tautan web ini agar kedepan nya anda bisa menemukan dengan gampang topik lain yang mau anda kenal. Tentang Sifer Kunci Simetri, Sifer Kunci Simetri adalah jenis sifer klasik yang menggunakan kunci hal ini adalah isu terupdate yang kapabel kami hadirkan untuk anda, kami harap anda puas dengan informasi yang sudah kami sediakan. terima kasih.

Baca Juga  Shanaz Selingkuh Dengan Siapa

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *